Rebellious kapitel 3

Detta har hänt: Snart… Snart skulle jag prata med henne. Jag bara visste det! Jag visste att jag behövde prata med henne. Lära känna henne.
Nialls pov:

Jag följde med Zayn och Perrie hem till deras ställe. Vi satte på någon kärleksfilm som jag för 2 timmar sedan velat spy över, men som nu var något ganska viktigt. Jag ville veta hur man ska få en tjej på fall. Jag menar inte att jag är över huvudet kär i tjejen på fiket jag menar bara att om jag skulle bli det -över huvudet kär i henne- kan det vara bra att veta hur man får tjejerna på fall.
 
När filmen var slut hjälpte Zayn mig att bädda iordning i deras gästrum. När vi bäddat iordning och jag gjort mig i ordning och låg i mina boxer-kalsonger i sängen började jag tänka. Jag grubblade om allting som det fanns att grubbla om. Som T ex när jag nästa gång hade ledigt och kunde svänga in på fiket. Hur jag skulle få reda på vilka tider hon jobbade och hur jag skulle lära känna henne och försöka komma nära utan att verka misstänkt.
 
Gud! Jag kände mig som en stalker när jag låg där i sängen och planerade hur jag skulle lära känna henne… Vi hade ju inte ens sagt hej tillvarandra… Hon visste kanske inte vem jag var!
 
Nästa morgon
 
Hayleys pov:

Jag vaknade i en soffa i ett okänt hus. Eller okänt och okänt… Det var Emmas lägennhet. Efter att jag berättat om att jag bodde på gatan med bara lite kläder och de pengar jag tjänat ihop i Sverige blev Emma som en skydds ängel. Hon sa att jag kunde bo med henne tills jag hittade något eget. Hon hade också tvingat med mig ut på stan och köpt in en hel mängd nya kläder åt mig.
 
Jag hade frågat hur hon hade råd, hon fick inte så mycket av att jobba på fiket. Hon berättade då om hennes man som var med i marinsoldaterna och kändae en halvförmögenhet och att hon även ärvt efter sin morfar. Även om hon sa att det var okej för henne att betala kläderna lovade jag att betala tillbaka så fort jag kunde. För maten, kläderna och sängplatsen. Om jag ville bli självständig och visa min föräldrar att jag inte alls aldrig skulle lyckas, och att cet bara var att: "Släppa konstnärsdrömmen" skulle jag visa dem. Jag tänkte jobba, skaffa en lägenhet, jobba mera, fixa målar saker, sälja målningar, resa ut i världen. Det var så jag planerat allting.
 
Jag satte mig upp i soffan och såg att det lös i köket. När jag tagit på mig ett par av de nya kläderna gick jag ut i köket och fick se Emma vid bordet.
 
››God morning! Slept well?‹‹ Frågade hon och jag nickade. Jag hade fått jobbet på fiket och skulle få 1300kr i veckan. Vilket jag tyckte var hyfsat. Om jag sparade och snålade skulle det nog funka.
 
››So you start at 9am today right?‹‹ frågade hon och jag nickade. ››I have the evening pass so I will work to 12pm‹‹ jag nickade igen och började bre mig själv en macka.

Tredje kapitlet! Inte så långt men det är ett kapitel! :D

Kommentarer
Postat av: ida&Z

Länkbyte? :)

Svar: Hahaha visst :)
Sanna Lilja

2013-05-04 @ 17:32:42
URL: http://www.onedfanfic.webblogg.se
Postat av: Moa

jätte bra!!!

2013-05-04 @ 22:35:28
URL: http://moaandlisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0