Rebellious kapitel 2

Detta har hänt: ››When can you start?‹‹ frågade han och jag nickade lite, utan att fatta hans fråga. När han fortsatte titta på mig tänkte jag efter på vad han frågat och snappades snabbt ut i reallity. ››Now‹‹ sa jag utan att tveka och han nickade och vi reste oss upp och skakade hand på det. ››We can talk about the salary later. I just wanna see how you're doing.‹‹ jag nickade och vi gick ut i själva fiket igen.
Hayleys pov:
 
Hayleys outfit, hon hade samma kläder i kapitel 1 också. Fast hon har ett svart förkläde också!

Jag fick ett förkläde av Emma och hon ställde mig bakom disken medans hon torkade av alla borden. Det var en bit efter lunch och middags/kvällsmats ruset hade inte börjat än. Så stället var så gott som tomt. Bara en gammal man i ett hörn.
 
›› So where are you from?‹‹ frågade Emma samtidigt som hon stod lutad över ett av borden. ››Sweden, but I felt like I needed some adventure. I hope to travel the world, I just need to earn some money… Then I will be out of here.‹‹
 
››So where do you live while you're here?‹‹ frågade hon och rätade upp sig och tittade på mig. ››Well so far on the street… I hope to find something not to expensive soon.‹‹ svarade jag och fick en chockad blick tillbaka. ››Seriously? You have slept on the street?‹‹
 
››Well no, I slept in a stairwell. But i assume it's pretty much the same thing?!‹‹
 
Nialls pov:
 

Jag gick med Zayn och Perrie genom gatorna i London. Dem gick 2 meter framför mig hand i hand bara medvetna om den andre. Jag ville också ha det så. Ett förhållande som höll, med npgon som jag gillade och som gillade mig för mig. En egen prinsessa. För Harry kanske det är enkelt han är den populäraste i bandet och vi vet alla om det, han kan få vem han vill. Men ingen visar egentligen ett sådannt intresse för mig.
 
Jag skulle ju kunna dejta ett fan om hon var lugn och så men alla jag träffat gråter och skriker mig i ansiktet, och modellerna. sångerskorna och skådespelerskonra kändes för perfekta. Vi passerade ett litet fik. Vi var en bit bort från själva Londons centrum. Tjejen som stod bakom disken hade färglada kläder och såg ut att ha en disskusion med en tjej som stod vid ett av borden. Med tannke på förklädet den andra tjejen vid bordet hade verkade hon också jobba där. Jag tittade tillbaka till Zayn och Perrie som nu var 10-20 meter framför mig. Jag bestämde mig där och då  att komma hit så fort som möjligt när jag var ensam. Tjejen bakom disken hade någon slags kraft över mig. Som om hon lagt en besvärjelse över mig. Jag skyndade ikapp Zayn och Perrie och slängde en blick över min axel. Snart… Snart skulle jag prata med henne. Jag bara visste det! Jag visste att jag behövde prata med henne. Lära känna henne.

Andra kapitlet! Kommentera vad ni tycker! :) - Xoxo Sanna-Nassen

Kommentarer
Postat av: Moa

jätte bra!!!

2013-05-04 @ 22:12:31
URL: http://moaandlisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0